Gra terenowa, wizyta we włoskiej szkole oraz kurs prowadzony przez trenera. Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Żdżarach wzięli udział w szkoleniu pt. „Specjalne potrzeby uczniów. Polityka i praktyka w kontekście europejskim”, które odbyło się w Soverato (Włochy).
Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Żdżarach wzięli udział w szkoleniu pt. „Specjalne potrzeby uczniów. Polityka i praktyka w kontekście europejskim", które odbyło się w Soverato (Włochy). Dowiedzieli się, jak wygląda włoski system edukacji. – Uczestnicy szkolenia wzięli udział w grze plenerowej pt. „Mission Imposible”, która miała na celu poznanie lokalnego kontekstu, kluczowych informacji, zabytków i tradycji, współpracę, pokonywanie barier językowych i kulturowych, a także naukę języka włoskiego i doskonalenie języka angielskiego. W kolejnych dniach odbyło się w szkolenie zawodowe prowadzone przez pana Giuseppe Perrottiego na temat praktyk i polityk w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami/SEN w kontekście europejskim na rzecz włączenia – wyjaśniała Lidia Soszyńska, dyrektor szkoły.
W ramach szkolenia nauczyciele ze Żdżar zostali zaproszeni do włoskiej szkoły podstawowej i liceum. Mogli obserwować zajęcia. Dowiedzieli się, w jaki sposób organizowana jest edukacja włączająca we Włoszech. Poznali nowe metody pracy z uczniami. Wymieniali też swoje doświadczenia. - Dzięki szkoleniu nauczyciele są bardziej zmotywowani i zyskali większą pewność siebie, jeśli chodzi o tworzenie własnych materiałów do nauczania w innowacyjny sposób – mówiła Lidia Soszyńska.
Szkolenie było finansowane w ramach programu Erasmus Plus.Przypomnijmy, że Szkoła Podstawowa w Żdżarach pozyskała środki na cztery zagraniczne szkolenia. Nauczyciele podnosili swoje kwalifikacje już w Palermo (Włochy), gdzie uczestniczyli w kursie językowym. Byli też na Teneryfie (Hiszpania), by nauczyć się prowadzenia lekcji opartego na projektach. Na przełomie kwietnia i maja 2024 roku polecą na Teneryfę, by poznać innowacyjne metody pracy.
ach