W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Nabór wniosków o 300 plus do końca listopada. Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice?

2022-09-05 16:10:41
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Nabór wniosków o 300 plus do końca listopada. Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice?

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry start”. Na ich konta trafiło już ponad miliard złotych. W województwie wielkopolskim w ramach programu ZUS wypłacił niemal 106,3 mln zł.

Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry start” ZUS przyjmuje od lipca. Jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września. Tylko do końca sierpnia w Wielkopolsce do ZUS wpłynęło elektronicznie ponad 298,3 tys. wniosków o świadczenie 300 plus na 420 tys. dzieci. Kwota wypłaconych jak dotąd świadczeń w regionie wyniosła niemal 106,3 mln zł. – Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie – to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. ZUS przypomina, że jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice błędy składając wniosek? Wpisują nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. – Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodziców wnioskuje o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie. Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku. O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez sms i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane – informuje Krystyna Michałek.

Otwarcie 1,5 %



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: