Dwie
mieszkanki powiatu tureckiego padły ofiarą oszustów sposobem na zaległości wobec
Polskiej Grupy Energetycznej. Jedna straciła 40 tys., druga – 10 tys. Oszuści działają
bezwzględnie, grożąc potencjalnym ofiarom odcięciem prądu.
Jak informują
policjanci, po fali fałszywych wnuczków, policjantów, pracowników administracji
i opieki społecznej cyberprzestępcy powrócili do oszustwa związanego z sms-em,
zawierającym prośbę o uregulowanie należności. Ofiarami takiego przestępcy w tym
tygodniu padły dwie mieszkanki powiatu tureckiego. Jedna z nich na swój numer
telefonu otrzymała wiadomość SMS o treści: „PGE: Prosimy uregulować należność:
https://rebrand.ly/platnosc-pge-32hhaq” z numeru 514074051. Jak wyjaśnia asp.sztab.
Dorota Grzelka z Komendy Powiatowej Policji w Turku, kobieta spiesząc się
bezwiednie kliknęła w link a następnie po wyborze własnego banku dokonała
uregulowania płatności w kwocie 3,24 PLN. -Dopiero wieczorem po ponownym
zalogowaniu się na rachunek bankowy zorientowała się, że padła ofiarą oszusta,
tracąc oszczędności w kwocie ponad 40 tys. zł – mówi sap. Druga z nich w
podobny sposób działania oszusta straciła ponad 10 tys. zł.
-Pamiętajmy,
że telefony są bardzo często na celowniku oszustów, głównie dlatego, że są
gorzej zabezpieczane przed tego typu atakami od komputerów osobistych. Gdy
otrzymujemy sms-y z nieznanych źródeł lub o dziwnej treści korespondencję,
których się nie spodziewamy, może to znaczyć, że my lub ktoś kto posiadał nasze
dane kontaktowe był nieostrożny i teraz ktoś inny usiłuje te dane wykorzystać w
celu niezgodnym z prawem
– ostrzega Dorota Grzelka, dodając, że przeważnie chodzi o wyłudzenie pieniędzy
lub kradzież naszych danych wraz z numerem konta rachunku bankowego. ki