Wczoraj ruszył nabór wniosków 300+ na wyprawkę szkolną dla uczniów. Można składać je do 30 listopada wyłącznie on-line. Świadczenia będą wypłacane jedynie na rachunki bankowe.
Od
1 lipca świadczenie 300+ przysługujące w ramach rządowego programu „Dobry start”
jest obsługiwane i wypłacane przez ZUS. Wnioski o tzw. 300+ dla ucznia na rok
szkolny 2021/2022 można składać tylko elektronicznie –
za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub bankowości
elektronicznej.
– Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego,
adres mailowy oraz numer telefonu. Te dane będą potrzebne do kontaktu w sprawie
wniosku
i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych
(PUE) ZUS – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w
województwie kujawsko-pomorskim.
Osoby, które złożą wniosek o 300+ dla ucznia przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@atia będą miały automatycznie założony swój profil na PUE ZUS. – Informacje na temat wniosku i jego obsługi będą tylko na portalu PUE ZUS. Tam również będzie korespondencja w sprawie wniosku np. wezwanie do jego uzupełnienia lub dosłania załączników, a także informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia – dodaje Krystyna Michałek.
Klienci mogą liczyć na naszą pomoc w założeniu profilu na PUS ZUS i poprawnym wypełnieniu wniosku o 300+. – Jednocześnie chciałabym przestrzec, że pracownicy ZUS nie będą chodzić po domach, zachęcać do złożenia wniosku czy założenia profilu na PUE. Wszelkie tego typu działania są nielegalne i zapewne będą inicjowane przez oszustów – przestrzega Krystyna Michałek. – Pomoc można uzyskać bezpośrednio w każdej placówce ZUS. Ruszyły także mobilne punkty wparcia w placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, MOPS i GOPS.