W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od  09.09

Aktualności

Gabinet prezydenta nie musi być sprzątany codziennie. O likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego

2021-02-22 17:40:08
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Gabinet prezydenta nie musi być sprzątany codziennie. O likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego

Większością głosów, podczas wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Infrastruktury, radni pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie. Zatrudnionych w nim jest aż 67 osób, w tym 31 pań sprzątających.

Jak wyjaśniał prezydent Piotr Korytkowski, ZOUM został powołany 11 lat temu. Jego budżet roczny to 7,2 miliona złotych, z czego połowa to koszty osobowe. W tej jednostce zatrudnionych jest 67 osób, w tym 31 pań sprzątających na 18 etatach.

W związku z szukaniem oszczędności, a dokładniej działaniami związanymi z wyprowadzeniem miasta na prostą, jak mówił prezydent Konina, ma rozpocząć się proces likwidacji ZOUM. Zakończy się do 30 czerwca tego roku. – Nie jest mi przyjemnie likwidować jednostki, ale tego naprawdę wymaga racjonalne działanie – mówił Piotr Korytkowski. Przyznając, że to chyba jedna z ostatnich takich jednostek, które odpowiadają za sprzątanie. – Takie instytucje jak sądy, prokuratury, starostwo, Powiatowy Urząd Pracy zleciły to na zewnątrz – wyjaśniał prezydent Konina. Robią to nie tylko instytucje publiczne, ale i firmy prywatne. – To są racjonalne działania związane ze schodzeniem z kosztów – dodał prezydent Korytkowski.

W zamian zlikwidowanego zakładu ma powstać nowy wydział, nazwany roboczo administracyjno-gospodarczym, który docelowo ma liczyć 15 osób (przez 3 miesiące będzie ich 19, bo później kilka osób przejdzie na emeryturę). Większość to będą pracownicy obsługi (w tym rzemieślnicy i portierzy). W pierwszym etapie, bo być może później będzie mniej osób w tym nowym wydziale. Związane jest to z kwestiami dotyczącymi alarmu czy monitoringu. – Nasze budynki pozostawiają wiele do życzenia w tym względzie – dodał Piotr Korytkowski.

Sprzątaniem budynków urzędu miejskiego ma zająć się firma zewnętrzna. Jak wyjaśniał prezydent, zostanie ogłoszony przetarg i jednym z kryteriów punktowanych będzie zaoferowanie pracy dla pań sprzątających, które do tej pory są zatrudnione w ZOUM. Mogłyby też one założyć spółdzielnię socjalną, to jedno z rozwiązań.

Piotr Korytkowski powiedział też, że zmienić ma się sposób sprzątania magistratu, bo nie każde pomieszczenie musi być porządkowane codziennie. Wskazał, że i jego biuro może być wyłączone z tego obowiązku. Codziennie mają być sprzątane takie miejsca jak korytarze czy toalety.

Jak projekt uchwały w sprawie likwidacji ZOUM zaopiniowali radni? Większość była za – 5 radnych, 3 przeciw i 3 się wstrzymało.

Gabinet prezydenta nie musi być sprzątany codziennie. O likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego
Gabinet prezydenta nie musi być sprzątany codziennie. O likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Aga
W obecnej sytuacji konieczne jest cięcie kosztów(czego wielu nie rozumie pisząc o zwalczaniu bezrobocia), uważam ,że to bardzo dobry ruch.
Aaaaaa
Zacznijcie od siebie koryto do góry
Luk
Napewno to obniży koszty, firma przyjdzie i za darmo posprząta. Pewnie już jakiś koleś czeka na przetarg na sprzątanie.
Klon
Przed wyborami obiecywał pan obniżenie bezrobocia i co pan robi zwalnia. Nie wiem czy pan wie jak zatrudniają firmy sprzątające.bo chyba nie. Powodzenia panie prezydencie może kiedyś doprowadzę do tego że pana zwolnie
Ja
W sumie po wysłuchaniu prezydenta te panie sprzątające miały założyć spółdzielnie pracy nie dodał tylko że taką spółdzielnie mogą założyć bezrobotni póki co te panie są zatrudnione. Mydli pan oczy radnym .a poza tym jest wiele takich urzędów w Polsce gdzie panie sprzątające pracują na etacie w urzędzie.