W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Kolejne tygodnie z brakami w dostawach szczepionek! Terminy ciągle są przekładane

2021-02-15 11:20:15
Anna Chadaj
Napisz do autora
Kolejne tygodnie z brakami w dostawach szczepionek! Terminy ciągle są przekładane

Braki w dostawach, przekładane terminy szczepień i wydłużające się kolejki oczekujących! Z ostatnich informacji przekazanych przez Agencję Rezerw Materiałowych wynika, że nic w tej kwestii się nie zmieni w ciągu co najmniej najbliższych dwóch tygodni. – I choć to problem odgórny, na punktach szczepień spoczywa odpowiedzialność informowania zarejestrowanych pacjentów (głównie seniorów), o kolejnej wyznaczonej dacie, która i tak może się zmienić! – komentują lekarze Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia, którzy interweniowali w tej sprawie u Ministra Zdrowia.

Złożone zamówienia zachowują ważność, ale datę dostawy ustali ARM!

„Pomiędzy 15 lutego a 7 marca – ze względu na ograniczone dostawy szczepionek Pfizer – będą one przeznaczone wyłącznie do szczepienia drugą dawką Grupy 0, DPS i ZOL oraz szczepień populacyjnych (70+) pierwszą i drugą dawką” – informuje Agencja Rezerw Materiałowych. - „W tym czasie nie szczepimy DPS, ZOL oraz Grupy 0 pierwszą dawką (...).

– Ograniczone dostawy wywołują niepokój nie tylko wśród osób już zarejestrowanych i czekających na swój termin, ale także wśród pracowników punktów szczepień, którzy z dnia na dzień dowiadują się o kolejnych wprowadzonych zmianach, a wraz z nimi zaleceniach. Cofaniu decyzji, anulowaniu, itd… Jesteśmy po rozmowach z Narodowym Funduszem Zdrowia i ustalone zostało, że złożone zamówienia na przyszły tydzień zachowują ważność, ztym tylko, że zmienia się data dostawy, którą narzuca ARM (Agencja Rezerw Materiałowych) – informują lekarze PPOZ. – Za nierealne do wykonania, a jednocześnie skutkujące brakiem możliwości centralnego powiadomienia pacjenta o zmianie daty szczepienia – w przypadku potwierdzonej dostawy Pfizer – uznać należy zalecenie, aby punkty nie miały zapisanych pacjentów na szczepienie przed potwierdzonym terminem dostawy, kiedy już od stycznia mamy zapisane grafiki i ustalone terminy, o których seniorzy i ich opiekunowie są poinformowani. Jest to zresztą zgodnie z zaleceniem resortu zdrowia do 31 marca 2021 roku.

Wszystko wskazuje na to, że kolejne dwa, a może i więcej tygodni upłyną pod hasłem „zmiany dat dostaw”.

– A tym samym pod hasłem „zmiany wyznaczonych już terminów szczepień”, zmiana terminu dezorganizuje zarówno plany seniorów i ich opiekunów, ale przede wszystkim dezorganizuje codzienną pracę placówek POZ. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że to my sami musimy o tym informować pacjentów, a to są dziesiątki telefonów, które spadły na lekarzy i pielęgniarki punktów szczepień. A na dodatek to my za każdym razem musimy tłumaczyć i przepraszać, że to nie nasza wina! – komentują lekarze.