W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Czy pojedziemy pociągiem z Konina do Turku? Wniosek dotyczący budowy nowej linii kolejowej złożony

2020-09-07 19:06:36
Czy pojedziemy pociągiem z Konina do Turku? Wniosek dotyczący budowy nowej linii kolejowej złożony

Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin znalazła się wśród 96 wniosków w kraju, a 5 z Wielkopolski, złożonych w ramach rządowego programu Kolej Plus. Do 26 listopada tego roku będą one analizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. A co potem?

– Inwestycje kolejowe w ramach programu Kolej Plus skutecznie pomogą zwalczyć wykluczenie komunikacyjne oraz sprzyjają utrzymaniu gospodarki na ścieżce rozwoju gospodarczego. W regionach poprawią się warunki życia mieszkańców. Program Kolej Plus to rozwój komunikacji dostępnej, ekologicznej i atrakcyjnej – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

PKP PLK zakończyły nabór wniosków do programu Kolej Plus. Do zarządcy infrastruktury kolejowej trafiło 96 wniosków. Zgłoszenia zostały wysłane ze wszystkich województw. Obejmują one remont, odtworzenie lub budowę nowych linii kolejowych, a także budowę nowych przystanków, mijanek i łącznic kolejowych. Z Wielkopolski trafiło 5 wniosków: budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin (mowa jest o około 40-kilometrowym odcinku za około 550 mln zł), rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem-Czempiń, rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń-Kąkolew, rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód-Szamotuły, rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków-Rogoźno –Wągrowiec.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury, budżet programu to 6,5 mld zł, w tym ok. 5,5 mld zł stanowią środki budżetu państwa (85 proc.), a ok.1 mld zł to środki jednostek samorządu terytorialnego (15 proc.). – Nadesłane wnioski obejmują projekty na kwotę około 25 mld zł. To czterokrotnie więcej niż obecnie przewiduje Program Kolej Plus. Wnioski dotyczą linii kolejowych o długości ok. 2 tysięcy kilometrów – czytamy na stronie resortu infrastruktury.

Nadesłane zgłoszenia będą oceniane pod względem formalnym i kwalifikowane do kolejnego etapu. Później samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Po drugim etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, a w jej wyniku zostanie utworzona lista rankingowa projektów i kwalifikacja ich do programu. Jego realizację zaplanowano do 2028 roku.

zdj. Ministerstwo Infrastruktury

Marcin Szafrański

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




optymista:)
będzie śmiesznie jak w Turku dworzec PKP powstanie wcześniej niż w Koninie.
Maria
Nie potrzeba Koninowi żadnej kolei. Niech inwestor Kubiak pocałuje się w d.... Popkowski niech walczy o dworzec, a nie o nowego mercedesa klasy S
alex
inwestorami Korytkowski i Nowak
Obserwator nadwarciański
Linia kolejowa powinna iść szlakiem bursztynowym... Tyle się mówi o tej trasie historycznej,a rzeczywistość skrzeczy gdyż nie ma nawet połączenia PKS z Kaliszem....
trolinek
bez sensu, niech lepiej wybuduja nową przeprawę, bo za pięć lat tej już nie będzie haha


Jesteśmy na: