Rozważając inwestycję w pozycjonowanie
stron w wyszukiwarce Google, powinieneś zdać sobie sprawę, że stanowi ono
zaledwie jeden z wielu elementów marketingu internetowego. Ta bogata kategoria
działań promocyjnych daje firmom wiele możliwości pozyskiwania nowych klientów
i pomnażania zysków. Jeśli zastanawiasz się, jakich narzędzi użyć, by poprawić
widoczność marki w sieci, ten tekst jest dla Ciebie.
Pozycjonowanie stron
Zlecając profesjonalne
pozycjonowanie stron internetowych, marka może zwiększyć popularność firmowej domeny w
organicznych wynikach wyszukiwania. Biorąc pod uwagę to, że witryny znajdujące
się w ścisłej czołówce rankingu są najchętniej odwiedzane przez internautów,
działania SEO przekładają się na wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe w
postaci zwiększenia ruchu w serwisie, poprzez zdobycie nowych klientów, aż po
wzrost sprzedaży.
Kampanie Google Ads i Facebook Ads
Do działań, które bardzo dobrze wspierają skuteczne pozycjonowanie stron,
zaliczają się kampanie PPC (pay-per-click), wśród których prym wiodą Google Ads
oraz Facebook Ads. Reklamy mogą być umieszczane zarówno w formie linków
sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej Google oraz na
YouTube. Szerokie możliwości daje również płatna promocja na Facebooku, z
którego codziennie korzysta już ponad 17 milionów Polaków.
Marketing treści
Content marketing to szeroka dziedzina obejmująca wszystkie działania
związane z tworzeniem treści. Skuteczne sprzedażowo opisy produktów, eksperckie
wpisy na firmowym blogu czy artykuły sponsorowane sprzyjające pozyskiwaniu
wartościowych linków to tylko najpopularniejsze przykłady narzędzi marketingu
treści. Warto w tym miejscu dodać, że działania contentowe wspierają skuteczne pozycjonowanie stron www
dzięki tworzeniu tekstów zgodnych ze standardami SEO.
E-mail marketing
Komunikacja na linii firma-klient za pośrednictwem poczty elektronicznej
to jedno z najstarszych, lecz nieustannie popularnych narzędzi promocji online.
Pozwala ona na bezpośrednią interakcję marki z odbiorcą, poprzez przesyłanie mu
ofert promocyjnych, newsletterów czy informacji o nowym asortymencie. To
również świetny i niedrogi sposób na budowanie wizerunku marki otwartej na
konsumenta.
Influencer marketing
E-mail marketing czy pozycjonowanie
stron w wyszukiwarce Google to narzędzia znane od lat. Na ich tle
kooperacje marek z blogerami czy osobami prowadzącymi popularne profile na
Facebooku, Instagramie lub YouTube jawi się jako stosunkowo nowy trend. Trudno
jednak odmówić mu skuteczności, czego potwierdzeniem jest liczba firm
podejmujących współpracę z influencerami w zakresie promocji produktów oraz
usług.
Marketing internetowy a tradycyjne formy reklamy
Do chętnie wybieranych elementów marketingu online zaliczają się również
reklama banerowa, video marketing czy kampanie viralowe. Każdy z nich –
podobnie jak przedstawione powyżej działania – może sprawić, że zainteresowanie
Twoją marką w sieci wzrośnie proporcjonalnie do liczby klientów oraz Twoich
przychodów. W dobie, gdy wartość rynku reklamy w internecie zaczyna przewyższać
koszty promocji w mediach tradycyjnych, skuteczny marketing internetowy stał
się jednym z kluczowych czynników umożliwiających osiągnięcie przewagi nad
konkurencją.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.