W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YASUMI

Aktualności

Czym jest marketing internetowy?

2020-07-20 13:59:56
Czym jest marketing internetowy?

Rozważając inwestycję w pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, powinieneś zdać sobie sprawę, że stanowi ono zaledwie jeden z wielu elementów marketingu internetowego. Ta bogata kategoria działań promocyjnych daje firmom wiele możliwości pozyskiwania nowych klientów i pomnażania zysków. Jeśli zastanawiasz się, jakich narzędzi użyć, by poprawić widoczność marki w sieci, ten tekst jest dla Ciebie.

Pozycjonowanie stron

Zlecając profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, marka może zwiększyć popularność firmowej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania. Biorąc pod uwagę to, że witryny znajdujące się w ścisłej czołówce rankingu są najchętniej odwiedzane przez internautów, działania SEO przekładają się na wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe w postaci zwiększenia ruchu w serwisie, poprzez zdobycie nowych klientów, aż po wzrost sprzedaży.

Kampanie Google Ads i Facebook Ads

Do działań, które bardzo dobrze wspierają skuteczne pozycjonowanie stron, zaliczają się kampanie PPC (pay-per-click), wśród których prym wiodą Google Ads oraz Facebook Ads. Reklamy mogą być umieszczane zarówno w formie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej Google oraz na YouTube. Szerokie możliwości daje również płatna promocja na Facebooku, z którego codziennie korzysta już ponad 17 milionów Polaków.

Marketing treści

Content marketing to szeroka dziedzina obejmująca wszystkie działania związane z tworzeniem treści. Skuteczne sprzedażowo opisy produktów, eksperckie wpisy na firmowym blogu czy artykuły sponsorowane sprzyjające pozyskiwaniu wartościowych linków to tylko najpopularniejsze przykłady narzędzi marketingu treści. Warto w tym miejscu dodać, że działania contentowe wspierają skuteczne pozycjonowanie stron www dzięki tworzeniu tekstów zgodnych ze standardami SEO.

E-mail marketing

Komunikacja na linii firma-klient za pośrednictwem poczty elektronicznej to jedno z najstarszych, lecz nieustannie popularnych narzędzi promocji online. Pozwala ona na bezpośrednią interakcję marki z odbiorcą, poprzez przesyłanie mu ofert promocyjnych, newsletterów czy informacji o nowym asortymencie. To również świetny i niedrogi sposób na budowanie wizerunku marki otwartej na konsumenta.

Influencer marketing

E-mail marketing czy pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to narzędzia znane od lat. Na ich tle kooperacje marek z blogerami czy osobami prowadzącymi popularne profile na Facebooku, Instagramie lub YouTube jawi się jako stosunkowo nowy trend. Trudno jednak odmówić mu skuteczności, czego potwierdzeniem jest liczba firm podejmujących współpracę z influencerami w zakresie promocji produktów oraz usług.

Marketing internetowy a tradycyjne formy reklamy

Do chętnie wybieranych elementów marketingu online zaliczają się również reklama banerowa, video marketing czy kampanie viralowe. Każdy z nich – podobnie jak przedstawione powyżej działania – może sprawić, że zainteresowanie Twoją marką w sieci wzrośnie proporcjonalnie do liczby klientów oraz Twoich przychodów. W dobie, gdy wartość rynku reklamy w internecie zaczyna przewyższać koszty promocji w mediach tradycyjnych, skuteczny marketing internetowy stał się jednym z kluczowych czynników umożliwiających osiągnięcie przewagi nad konkurencją.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.

Czym jest marketing internetowy?
Czym jest marketing internetowy?

Podziel się


Jesteśmy na: