Konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzają dziennie 6,5 tysiąca rozmów w sprawie świadczeń chorobowych związanych z koronawirusem. W związku z tym instytucja uruchomiła do dyspozycji klientów trzy dodatkowe nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.
Pod trzema dodatkowymi numerami pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7.00-15.00. Klienci mogą uzyskać u ekspertów ZUS odpowiedzi na pytania dotyczące najważniejszych aktualnie spraw.
Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a infolinia 22 290 87 03 dotyczy odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS 22 560 16 00, którą konsultanci obsługują w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.
W związku z zagrożeniem epidemicznym, żeby zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom, ZUS ograniczył obsługę bezpośrednią w swoich placówkach. Zakład zachęca do kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu. – Klienci mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa klientów i obsługę spraw w sposób niezakłócony – informuje Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.