W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Stary Browar

Aktualności


Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu

2019-10-23 20:37:33
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu

O stanie mostów i wiaduktów w Koninie rozmawiali dzisiaj w ratuszu radni z przedstawicielami Zarządu Dróg Miejskich w Koninie. O stanie Trasy Warszawskiej i Trasy Bursztynowej mówił także profesor Arkadiusz Madaj z Politechniki Poznańskiej. Ta pierwsza wymieniona, jak powiedział, jest w „stanie przedawaryjnym”. – Chcę Koninowi pomóc wyjść z tej sytuacji w miarę niewielkimi kosztami, aby nie doprowadzić do paraliżu miasta – mówił nam naukowiec.

Z inicjatywy radnego Jarosława Sidora przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich przygotowali dla Komisji Infrastruktury Rady Miasta Konina raport dotyczący między innymi stanu technicznego wiaduktów i mostów w Koninie. Jak się mogliśmy dowidzieć, ZDM zarządza majątkiem o wartości około 400 milionów złotych. Samych obiektów mostowych jest u nas 39, w tym 16 mostów i 13 wiaduktów, a to także estakady, przepusty i kładki. – Takich obiektów mamy w cudzysłowie jak w Wenecji, bo jest ich naprawdę bardzo dużo – mówił Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie.

Na remonty mostów i wiaduktów ZDM pieniędzy nie ma, a ich stan w wielu przypadkach wymaga remontu już teraz. – Wszystkie wcześniejsze inwestycje były wymuszane przez nadzór budowlany. Tak może być na Trasie Warszawskiej, jeśli nie znajdą się środki finansowe – stwierdził Grzegorz Pająk. A tutaj sytuacja jest najgorsza, co potwierdza też profesor Arkadiusz Madaj. Miasto na razie jednak planuje w przyszłym roku przeznaczyć około pół miliona złotych na dokumentację obejmującą całą Trasę Warszawską. – Jej przygotowanie potrwa rok, półtora. Ale już w 2022 roku powinniśmy zacząć przebudowę. Mocno analizowaliśmy z prezydentem, skarbnikiem i Zarządem Dróg Miejskich kwestię perspektywy finansowej. Jest to sprawa, której nie można odłożyć. Trzeba znaleźć środki, nawet jeśli wiązałoby się to z jakimś kredytem, bo nie możemy dopuścić do tego, że ta trasa zostanie wyłączona – mówił Paweł Adamów, zastępca prezydenta Konina. Na naprawę wszystkich obiektów będących częścią Trasy Warszawskiej potrzeba około 60-70 milionów złotych. W pierwszej kolejności mają być remontowane mosty przez Wartę (czyli po wschodniej i zachodniej stronie), a to koszt około 8-10 milionów złotych. Prace miałyby się rozpocząć w 2022 roku.

Profesor Madaj, kojarzony jest w Koninie z badaniem Trasy Bursztynowej, z którą od 2017 roku są poważne problemy, powiedział, że tutaj sytuacja jest opanowana. – Nie ma w tej chwili zagrożenia katastrofą – powiedział naukowiec. Oczywiście cały czas do wymiany jest 5 lub 6 kabli po stronie zachodniej (to kwestia przyszłego roku), wykonano także badania samego mostu (do tego trzeba było sprowadzić nawet specjalistyczny samochód z Niemiec). Profesor powiedział, że na pewno most w Koninie ma wady. – To jest niestarannie wykonany obiekt – powiedział. Wiadomo także, że sprawą przeprawy przez Wartę zajmuje się cały czas konińska prokuratura. Jak powiedział profesor Madaj, gdy prowadził badania mostu, jego pracy przyglądali się policjanci. Paweł Adamów powiedział też, że miasto bardzo aktywnie współpracuje z Prokuraturą Okręgową w Koninie. – Teraz mocno pracujemy nad tym, żeby stać się stroną postępowania przygotowawczego. Zebraliśmy materiał dowodowy, który ma pomóc prokuraturze postawić zarzuty. W interesie miasta jest wspierać ją w każdy możliwy sposób – powiedział wiceprezydent Konina.

W trakcie prezentacji poświęconej Trasie Bursztynowej – przedstawicielka ZDM – pokazała radnym i gościom na ekranie dość oryginalne zdjęcie. Jak powiedziała to taki dodatek, „żeby się rozluźnić”. A była to ilustracja, która krążyła w internecie po awarii w 2017 roku, a widać na niej zawalony most w Koninie. – Dążymy do tego, żeby tak się nie stało – powiedziała wyjaśniając. Niektórzy byli chyba lekko zaskoczeni takim obrazkiem.

Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Trasa Warszawska w gorszym stanie niż Trasa Bursztynowa. O mostach i wiaduktach w ratuszu
Marcin Szafrański

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




Mirek
Bo władza miała to w nosie. Wiedzieli, że są to duże nakłady finansowe, A tak na marginesie sprawą powinna zająć się prokuratura, ale z innego miasta. Wtedy było by to obiektywnie.A tak...
Jan
Może w ramach budżetu obywatelskiego???????
Radosław
czyli zwężenie, które powoduje korki w godzinach szczytu nie zniknie tak szybko, skoro rozpoczęcie przebudowy zaplanowano na 2022 rok. Pytanie skąd takie zaniedbanie, dlaczego nic nie zostało zrobione wcześniej w tej sprawie?


Jesteśmy na: