W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Wydarzenia dnia

Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”

2019-11-04 14:25:31
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”

W pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest otwarcie nowego przejścia podziemnego w ulicy Torowej w Koninie. – Zasadnicze prace są już na ukończeniu – wyjaśnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.

Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem, jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe. – Gotowa jest cała konstrukcja nowego obiektu, zakończyły się też wszystkie prace żelbetonowe. Wykonawca musi jeszcze wykonać część robót związanych z odwodnieniem, w najbliższym czasie zacznie się ponadto układanie okładzin na ścianach oraz montaż jasnego oświetlenia – informuje Radosław Śledziński. – Po zakończeniu inwestycji mieszkańcy zyskają możliwość bezpiecznego i sprawnego przejścia pod torami. Dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom obiekt będzie dostępny także dla osób z ograniczoną mobilnością.

Pytaliśmy w PKP PLK, czy moglibyśmy zrobić zdjęcia wewnątrz tunelu, jednak otrzymaliśmy odpowiedź, że ze względów bezpieczeństwa, niestety, teraz nie ma możliwości wejścia do obiektu. – Na placu budowy cały czas pracują ekipy wykonawcy – dodaje Radosław Śledziński. – Oczywiście postęp prac można udokumentować z zewnątrz, choć zdaję sobie sprawę, że nie zobrazuje to w pełni inwestycji.

Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”
Kiedy zostanie otwarte nowe przejście pod torami? „Gotowa jest cała konstrukcja”



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





widzacy
Współczuję kobietom przechodzącym tym tunelem. Przecież tam na stałe, zwłaszcza w nocy powinien działać posterunek policji. Taki zaułek aż się prosi o przestępstwa.
abc
Mieszkaniec...powiedz mi ile osób chodziło tą twoją kładką nad torami???? Przeszła chociaż 1 osoba na dzień....to raz , a dwa wyobraź sobie starszych ludzi wchodzących po tylu schodach do góry bo ja sobie nie wyobrażam. Mam w rodzinie starsze osoby i wiem że bardzo ciężko wchodzi się im na 2-4 piętro w blokach a co dopiero na taką kładkę która według ciebie była lepszym pomysłem.
Koninianin
Do Mieszkaniec: Nie jest prawdą, że windy są bardziej funkcjonalne od pochylni. A to dlatego, że winda lubi się psuć, a taką pochylnię zepsuć trudniej. Poza tym... modernizacja kładki byłaby kompletnie nieopłacalna. Ona była cała zdezelowana. I tak trzeba by było ją wyburzyć i zbudować od nowa. Rdza na rdzy, dziura na dziurze. A na tak krótkim odcinku kładki ciężko by ją było zrobić z odpowiednimi kątami nachylenia pochylni.
mieszkanka
A ile osób chodziło tą kładką? Niektórzy ludzie mają lęk wysokości i bali się tamtędy chodzić. Trzeba iść z postępem. Być może starczyło pieniędzy tylko na ten krótki odcinek. Nie od razu Kraków zbudowano. A poza tym trzeba było remontować tę kładkę i ją konserwować wiele lat temu. A tak trzeba było ją rozebrać, bo bubel zawaliłby się.
Mieszkaniec
Buble, niefunkcjonalne. 30 lat temu robili lepiej.. Należy sobie zadać pytanie, skoro wtedy wybudowano kładkę, nad linią kolejową o kierunkach Poznan-Warszawa oraz Konin-Konin Pątnów, to dlaczego teraz przejście podziemne robi się tylko nad tą pierwszą linią, a nad tą drugą trzeba przechodzić przez tory? Poza tym było to lepiej rozwiązane bo były 3 wejścia, 2 z ulicy Torowej i jedno z ulicy Chopina. Obecnie jedno jest z Torowej, a drugie wyjście między torami. Nie żebym marudził, ale serwuje nam się coś gorszego od tego co było, a my mamy się cieszyć że jest. Kładkę wystarczyło zmodernizować, zrobić windy i byłoby dobrze. To bzdura że kładki są niedobre, buduje się je cały czas i PKP ich wcale nie szczędzi.