W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 30.08.2025

Kultura

Oszustwo na pracownika banku. Straciła ponad 22 tysiące złotych

2025-08-07 11:34:56

Oszustwo na pracownika banku. Straciła ponad 22 tysiące złotych

Wczoraj mieszkanka Konina padła ofiarą oszustwa telefonicznego, w wyniku którego straciła ponad 22 tysiące złotych. Sprawcy podszyli się pod pracowników banku i namówili kobietę do przekazania kodów BLIK, umożliwiających im kradzież środków z konta.


Około godziny 18.00 kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownicę banku, która zapytała, czy złożyła w tym dniu wniosek o kredyt. Gdy pokrzywdzona zaprzeczyła, fałszywa pracownica poinformowała ją, że prawdopodobnie ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jej dane i że należy zabezpieczyć konto. Następnie kobieta została rzekomo połączona z mężczyzną podającym się za pracownika Departamentu Bezpieczeństwa banku.

Pod presją oszustów mieszkanka Konina wygenerowała i przekazała kilkanaście kodów BLIK, co doprowadziło do wypłaty z jej konta ponad 22 tysięcy złotych.

– Prawdziwe instytucje finansowe nigdy nie proszą o przekazywanie kodów BLIK ani innych poufnych danych przez telefon. Jeśli ktoś prosi o takie informacje, należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem pod oficjalnym numerem. Prosimy mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności i rozwagi podczas rozmów telefonicznych, a także o zgłaszanie każdej próby wyłudzenia danych – apeluje Maria Baranowska, oficer prasowa KMP w Koninie.

na