 |
 |
 |
 |
Jan Bartczak stracił swojego wieloletniego zastępcę. Niewykluczone także, że sam zwolni fotel burmistrza miasta. Powód? On i Tadeusz Rymarski od kilku lat łamali Ustawę o samorządzie gminnym, a dokładnie punkt mówiący o tym, że zastępca wójta i burmistrza musi mieć wyższe wykształcenie. Sytuacja jest o tyle poważna, że o łamaniu prawa w Urzędzie Miasta i Gminy od lat wiedzieli wszyscy – od radnych aż po zwykłych mieszkańców Rychwała. Sprawę pod lupę wziął już wojewoda wielkopolski.
Burmistrz bez dyplomu?
Jakim wykształceniem może okazać się zastępca burmistrza Rychwała? Do dziś pozostaje to w ogromnej tajemnicy. Co więcej, w teczce osobowej znajdującej się w Urzędzie Miasta nie ma żadnego dyplomu ani zaświadczenia ukończenia szkoły. O tym, jakie kwalifikacje posiada Tadeusz Rymarski nie chce mówić ani jego bezpośredni przełożony Jan Bartczak, ani radni Rychwała. Dlaczego wykształcenie zastępcy szefa lokalnego samorządu jest utrzymywane w tak wielkiej tajemnicy? Prawdopodobnie dlatego, że nie jest ono wystarczające do zajmowania funkcji, którą piastuje od jedenastu lat. Potwierdzają to mieszkańcy Rychwała, mówiący, że o sprawie wiedzą od dawna. Dopiero teraz jednak nabrała ona takiego rozpędu i trafiła na biurko samego wojewody, który postanowił przyjrzeć się sytuacji. – Wojewoda wielkopolski już rozmawiał z burmistrzem Rychwała. Najważniejszą konkluzją tych dyskusji jest to, że Jan Bartczak zobowiązał się do zerwania stosunku pracy ze swoim zastępcą, gdyż dalsze zatrudnianie tej osoby na tym stanowisku byłoby niezgodne z prawem. W tej chwili oczekujemy na reakcję burmistrza, który obiecał, że do 31 października umowa z Tadeuszem Rymarskim zostanie rozwiązana – mówi Tomasz Stube, rzecznik prasowy wojewody wielkopolskiego Piotra Florka.
więcej w Przeglądzie Konińskim
|
 |
 |
 |
 |
|
Ĺroda, 02 grudzieĹ 2009, 22:32 stefan99 / komentarzy: 3
a prezydent Lech Wałęsa
|
|
|
|
czwartek, 03 grudzieĹ 2009, 14:07 Gosc - Natan
Nezły dylemat ma burmistrz z Rychwała.
Gdy zwolni zastępcę-będzie w zgodzie z
prawem,ale straci dużą część elektoratu i
\\\"żegnaj następne wybory\\\".
Gdy nie zwolni-zwolnią Jego, ale przynajmniej zachowa elektorat na przyszłe
wybory.
Zadaniem urzędników jest dbałość o wizerunek swojej Gminy.Tylko,że wizerunku
nie tworzy się dyplomami,ale tym jak gmina wygląda,ile jest dróg,boisk,kanalizacji,oświetlenia..itp i jak
się żyje ludziom.Urzędników ocenia się jak
umią pozyskać i wykorzystać środki dla
swojej gminy.
A jeżeli chodzi o to prawo ,co ci pOsłowie
w Warszawie uchwalili -to jest wiele do dyskusji.
Przecież w sejmie jest tylu docentów i
profesorów i czy przez to wizerunek
parlamentu się poprawił?
A co do Wałęsy -przynajmniej niektórzy dowiedzieli się, ze w Europie jest takie
państwo jak Polska.
|
|
|
|
piÄ
tek, 04 grudzieĹ 2009, 08:56 Gosc - Kryspin
PANIE PRZEWODNICZĄCY RADY-
nie wiem jakie są u Was układy,ale trzeba
powołać "KOMISJĘ ŚLEDCZĄ",bo inaczej nie
wyjaśnicie tej afery.
|
|
|
|
piÄ
tek, 04 grudzieĹ 2009, 09:02 Gosc - Kryspin
Ale to nie będzie łatwe,bo jeżeli wszyscy o tym wiedzieli, to trzeba przesłuchać
mieszkańców całej Gminy.Pewnie się do
wyborów nie wyrobią.
|
|
|
|
piÄ
tek, 04 grudzieĹ 2009, 09:05 Gosc - JANEK Z KRAMSKA
To może być większa afera od "Rywinowskiej"
|
|
|
|
piÄ
tek, 04 grudzieĹ 2009, 09:07 Gosc - Cezary
Dać im termin 2 miesiące i muszą się wyrobić-niech pracują nocami.
|
|
|
|
piÄ
tek, 04 grudzieĹ 2009, 11:35 Gosc - Zorro
Na przewodniczącego komisji weżcie Palikota. On wam stworzy "przyjazną gminę"
Tylko niech nie przywozi wibratorów,bo
narazicie się kościołowi i znowu afera.
|
|
|
|
wtorek, 08 grudzieĹ 2009, 07:42 Gosc - liberał
To że zastępca burmistrza nie ma dyplomu to zle,ale gorsze jest to ,że nie ma honoru by ustąpić ze stanowiska.
|
|
|
|
wtorek, 08 grudzieĹ 2009, 12:03 Gosc - Prezes
Jakby mieli trochę honoru ,to wszyscy by
odeszli. Przecież burmistrz Go powołał ,a
Rada zatwierdziła. Wszyscy wiedzieli, że nie
ma wykształcenia. Ale oni wszyscy przy.rani
do krzeseł-jedna banda !!!
|
|
|
|
niedziela, 13 grudzieĹ 2009, 15:50 Gosc - prezyde....
Mało to ludzi w Urzędzie Miejskiem w Koninie na stanowisku INSPEKTORA bez wykształcenia wyższego? i wyszscy udają że nie ma problemu, a jeszcze często są to przydupady kierownikó, którzy tych właśnie gratyfikują w wynagorzeniu. Wtstarczy spojrzerć na niekóre wydziału. Pracownicy w wyższym wykształceniem i długą praktyką zarabiają mnniej nia Ci ze średnim. Pracownikom się nie dziwię bo boją sięutracić stanowisko - wiado mo nie spełniają krytretium pracownika na stanowisku Inspektora, ale kierownikom?. Odpowidzcie sobie sami. Moźe tacy są potrzebni żeby donosili na koleżeństwo. Tym samym łamane są przepisy o pracownikach samorządowych.
|
|
|
|
piÄ
tek, 08 styczeĹ 2010, 21:32 Gosc - bolo
jestem mieszkańcem gminy i jestem sromotnie zniechecony do całej ekipy z gminy....jedna wielka klika.... ps widział moze ktos jakiego Volvo dochrapał sie pan burmistrz Rymarski>? i co niby uczciwą pracą? ... ja mam nie gorsza fure ale wiem ze sam na nia zapracowałem...
|
|
|
|
poniedziaĹek, 08 luty 2010, 15:13 Gosc - redi
Granda jest w tym że ten zastepca burmistrza ,spec od wyksztalcenia, zajmował się nauczycielami , zwalniał ich jak brakowało im wyksztalcenia to już świństwo ... a na dodatek pracuje dalej bierze chorobowe i śmieje sie z ludzi
|
|
|
|
Ĺroda, 17 marzec 2010, 11:19 Gosc - mieszkaniec
Zobaczcie ile burmistrz robi dla gminy , jak wygląda gmina teraz a jak kiedyś... Szacunek za to co robi dla gminy i jak się temu poświęca! Zycze powodzenia w dalszej pracy
|
|
|
|
wtorek, 20 kwiecieĹ 2010, 07:35 Gosc - miro
Moim zdaniem w tej gminie rozpoczęły się wcześniej wybory.
|
|
|
|
sobota, 24 kwiecieĹ 2010, 07:57 Gosc - tour
gdyby burmistrz nic nie zrobił to by dawno już wyleciał czyli i tak nie miał wyjscia, ale i tak zdązyla się zawiązać klika i teraz wlaśnie nadszedł czas ją rozwalić trzeba nam młodych uczciwych ktorzy chcą coś zrobić dla społeczeństwa
|
|
|
|
czwartek, 29 kwiecieĹ 2010, 20:19 Gosc - andy
Trudne zadanie
|
|
|
|
Ĺroda, 19 maj 2010, 10:33 Gosc - kangu
cóż z tego że w urzędzie są ludzie z wykształceniem ale nie pomogą bo nigdy nic nie wiedzą.
|
|
|
|
czwartek, 29 lipiec 2010, 21:58 Gosc - kolik
bolo co ty możesz wiedzieć o tym skąd były pieniądze... ludzie !!!! PAN Rymarski chciał żeby było dobrze i dążył do tego co wy od niego chcecie zejdźcie z człowieka czy wy nie macie serca ...??dajcie człowiekowi żyć 
|
|
|
|
czwartek, 09 wrzesieĹ 2010, 19:56 Gosc - janek
A kto zwróci niesłusznie pobrane pensje przecież to jest przestępstwo winny jest pracodawca i jego kuzyn zastępca ale takie numery to są tylko w Rychwale
|
|
|
|
czwartek, 16 wrzesieĹ 2010, 19:15 Gosc - kangu
m
|
|
|
|
piÄ
tek, 17 wrzesieĹ 2010, 17:51 Gosc - kangu
pan rymarski chciał zawsze dobrze i był oddany swojej pracy, więcej takich ludzi !
|
|
|
|
sobota, 18 wrzesieĹ 2010, 14:57 Gosc - nick
zgadzam się z tobą. na volvo sam zapraował.
|
|
|
|
Ludzie jacy wy głupi jesteście na to volvo to on pracował ponad 10 lat. Po prostu zazdrościcie że komuś się lepiej układa w życiu. Przegląd Koniński to się tylko mści za to że burmistrz się im sprzeciwił i taka jest prawda, ludzie z przeglądu próbują z każdej strony obsmarować ludzi z urzędu gminy.
|
|
|
|
Za grosz nie macie wdzięczności tyle on dla naszej gminy zrobił, ale wy to oczywiście w du.. macie, bo tylko widzicie ile on zarabia i nic poza tym.
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 08:08 lolo22 / komentarzy: 1
Zgadzam się z moim poprzednikiem. Teraz mało kiedy znaleźć takiego człowieka jak Rymarski. Te wszystkie drogi, te wyremontowane szkoły, to rondo co teraz powstaje- to wszystko dzięki niemu. On o to rondo walczył ładne parę lat, a ludzie co??? myślą ze jak ktoś jest bogatszy to można zgnoić człowieka i reputacje mu zepsuć do końca życia.
|
|
|
|
czwartek, 07 paĹşdziernik 2010, 16:09 Gosc - doda
Rymarski na burmistrza
|
|
|
|
sobota, 09 paĹşdziernik 2010, 19:06 Gosc - nick
popieram bo zasłużył swoją pracą
|
|
|
|
sobota, 16 paĹşdziernik 2010, 09:17 Gosc - gość
popieram Rymarski na burmistrza
|
|
|
|
Ĺroda, 27 paĹşdziernik 2010, 08:06 Gosc - z gminy rychwał
nie wiem co wy bronicie tego rymarskiego święty to on nie jest .
|
|
|
|
sobota, 30 paĹşdziernik 2010, 08:38 Gosc - gość
chciałem tylko przypomnieć że Rymarski ma nie małe gospodarstwo rolne także wie dobrze co to ciężka praca...
|
|
|
|
poniedziaĹek, 22 listopad 2010, 13:26 Gosc - gość
Ciekawy jestem czy w następnej kadencji będzie tyle funduszy na rozbudowe szkół, na modernizacje dróg i czy gmina będzie miała taki wygląd jak kiedyś jeśli już nie będzie burmistrza Rymarskiego. Na volvo pracował wiele lat i oczywiście kupił je przechodzone więc nie kosztowało wielkich pieniędzy, bo samochód takiej wartości ma przeciętny polak. Będzie go brakowało w naszej gminie.
|
|
|
|
poniedziaĹek, 22 listopad 2010, 13:49 Gosc - gość 2
A ja to słyszałem że został nie słusznie zwolniony ponieważ był on powołany kilka kadencji temu a ta ustawa że zastępca musi mieć wyższe wykształcenie weszła niedawno chyba 4 lata temu. I słyszałem że wojewoda jest teraz za to ostro szarpany. wojewoda nie zna prawa? hmm... dziwny wojewoda. teraz sprawy będą trwały pewnie latami. Chcieli go po prostu zniszczyć, na to wygląda
|
|
|
|
poniedziaĹek, 22 listopad 2010, 13:52 Gosc - gość 2
Powinni to sprostować
|
|
|
|
sobota, 27 listopad 2010, 15:38 Gosc - gość 2
Zgadzam się chcieli go po prostu zniszczyć. Bo co, bo był uczciwym człowiekiem. Ludzie opamiętajcie się jak możecie w te kłamstwa wierzyć a z tą ustawą to rzeczywiście prawda, to wojewoda widocznie nie zna prawa.Teraz Rymarski ma zepsutą reputacje ale za to, to już nikt nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności bo uczciwych ludzi to po prostu mają gdzieś i to właśnie takich ludzi niszczą.
|
|
|
|
sobota, 29 styczeĹ 2011, 07:30 Gosc - GoĹÄ
Teraz jest afera ciÄ
gnikowa
|
|
|
|
piÄ
tek, 06 maj 2011, 04:53 Gosc - obserwator
Jak się zakończyła ta Wasza afera ? czy burmistrz został \\\"wyrzucony\\\" za łamanie prawa ?
|
|
|
|
wtorek, 23 sierpieĹ 2011, 00:10 Gosc - Ass
I Stalin i Hitler nie mieli wykształcenia a wy czepiacie się szczegółów. Trochę pomyślcie, zanim coś napiszecie. Wg mnie jestescie łobuzy i analfabeci, to widać po waszych kalumiach i kłamstwach. Proste ludki, co nie widzieli auta Volvo. Jak nie chce arbajtować, to siedzi w nocy i pisze ble ble ble, dobrze że burmistrz nasz Jan Bartczak ma wyższe wykształcenie, bo Wy SS-mani byście wszystkich rozstrzelali łącznie z nim .....heh, banda prostaczków i nic więcej, pozdrawiam normalnych, chołota do gnoju ...ehhh
|
|
|
|
piÄ
tek, 26 sierpieĹ 2011, 01:56 Gosc - Z gminy RychwaĹ
GratulujÄ wygranej sprawy w Warszawie.
|
|
|
|
czwartek, 15 grudzieĹ 2011, 04:55 Gosc - Z gminy Rychwał
Podobno z powodu kryzysu ma być zamknięta jedna szkoła .To przykre.
|
|
|
|
wtorek, 15 maj 2012, 04:03 Gosc - Stańczyk
Cóż, jak widać był za uczciwy na obecne układy na PO-wskiej zielonej wyspie. Mieliśmy takiego 'wykształconego' 'filozofa' prezydenta Walense (pseudonim Bolek), potem 'magistra' Kwaśniewskiego co to zataczał się pijany nad grobami pomordowanych oficerów Polaków w Charkowie i Katyniu. Teraz mamy specjalistę od katastrof lotniczych wielce wykształconego Klicha, który twierdzi, że jak się walnęło to się urwało.
Za to w miasteczku Rychwał wszyscy muszą być wykształceni. Szczególnie w dzisiejszych czasach brzmi to śmiesznie, kiedy to ludzie robią maturę, a 2 miesiące później kończą podstawówkę- zasiadając na najwyższych szczeblach władzy. A poza tym te wyższe studia... Śmiechu warte, połowa samoobrony skończyła wyższe studia po kilku miesiącach spędzonych w... sejmie. Był taki film o wyższych studiach E=mc2
Rychwał stracił we władzach lokalnego patriotę, który dbał o interes tego miasteczka, a co teraz ma????
Aha i nie mylić z burmistrzem Bartczakiem bo to zupełnie inna historia...
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sprawdz jakie akcje i konkursy
aktualnie przeprowadza PK. Wykaż się inicjatywą wygrywaj nagrody?
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|