Strona główna    Rejestracja    Kontakt
   Rejestracja
Zapomniałes hasła?!
 05 luty 2012!
Dzień Zwycięstwa
sobota, 09.05.2009 Blog należy do: SDziamara

Kiedyś obchodzony, dzisiaj nieco zapomniany. Myślę o Dniu Zwycięstwa, czyli o zakończeniu II wojny światowej. Kiedyś obchodzony 9 maja, obecnie większość uroczystości, zazwyczaj zresztą skromnych, obchodzi się 8 maja. Obie daty są uznawane na świecie za moment zakończenia II wojny światowej. W Europie Zachodniej, a od niedawna także w Polsce, oficjalnym Dniem Zwycięstwa jest 8 maja. Tego dnia w 1945 roku, o godz. 15.00, ogłoszono koniec wojny. Dzień wcześniej, 7 maja, Niemcy podpisały swoją kapitulację w Reims (Francja), w obecności przedstawicieli Wielkiej Brytanii, Francji i ZSRR.


Polscy historycy różnią się w ocenie znaczenia 8 maja 1945 roku dla Europy i naszego kraju.
Według jednych badaczy, koniec wojny w Europie oznaczał zwycięstwo nad nazizmem i ocalenie narodu polskiego przed biologiczną zagładą. Dla innych historyków, 8 maja jest dniem klęski narodów wschodniej Europy, oddanych przez zachodnich aliantów pod panowanie ZSRR. Wielu z nas, bowiem uważało i nadal uważa, że w maju 1945 r. koniec jednej okupacji oznaczał rozpoczęcie kolejnej.

W istocie rzeczy dopiero kryzys całego systemu pojałtańskiego w Europie, kryzys ZSRR umożliwiły wyzwolenie naszego kraju, w czym polskie społeczeństwo, o czym się dziś zapomina, odegrało rolę prekursorską w skali całej Europy środkowowschodniej. Tylko upadek "Jałty" w skali globalnej otworzył Polsce drogę do pełnej suwerenności, drogę do rozwoju we współpracy z całą demokratyczną Europą

Trudno się dziwić, iż 6 lipca ambasador RP w Londynie Edward Raczyński, przedstawiając protest swego rządu wobec decyzji wielkich mocarstw, stwierdzał: "Wojna, która rozpoczęła się w obronie integralności i niepodległości Polski, kończy się pozbawieniem jej niepodległości i oddaniem kraju pod kontrolę obcego mocarstwa.”

Trzeba jednak pamiętać, że zakończenie II wojny, to klęska III Rzeszy, czyli agresora, który napadł na nasz kraj 1 września 1939 roku. Natomiast podział Europy po wojnie to decyzja wielkich mocarstw,. My Polacy nie mieliśmy na to żadnego wpływu. Ani jako naród, ani nasz rząd.Wojna poczyniła ogromne straty. Polska straciła 6 mln obywateli. Biorąc pod uwagę liczbę przedwojennych mieszkańców, to właśnie my ponieśliśmy najkrwawszą ofiarę tej wojny. Z drugiej strony, po wojnie udało się utrzymać państwowość. Wielu powie, że ograniczoną, ale na szczęście nie staliśmy się kolejną republiką ZSRR. Polska uniknęła losu Litwy czy Łotwy. Trzeba o tym pamiętać oceniając tamten okres. Historię powinno zostawić się historykom. A politycy powinni zająć się teraźniejszością. Zamknąć wreszcie przeszłość i myśleć o budowaniu przyszłości. Nic przecież nie daje grzebanie w papierach i wyciąganie ich do politycznych rozgrywek. Sami burzymy swoje autorytety. Warto spojrzeć chociażby na Stany Zjednoczone. Tam przegrany w ostatnich wyborach prezydenckich McKein powiedział do swoich zwolenników „dziś najważniejsze są Stany Zjednoczone Ameryki, musimy iść razem”. Powinniśmy się uczyć współpracować a nie szukać różnic za wszelką cenę. Dotyczy to zarówno wielkiej polityki, jak i tej lokalnej.  Wracając do rocznicy zakończenia wojny, spróbujmy wyciągnąć z tej tragicznej lekcji historii właściwe wnioski. Niech fachowcy historycy bez obciążeń osobistych zarówno tych z lewej jak i z prawej strony obiektywnie ocenią ten trudny okres do 1989 roku.

Mam wrażenie, że dziś często niechętnie wracamy do tej rocznicy a może się jej wstydzimy?

Stefan Dziamara




Komentarze

sobota, 09 maj 2009, 22:24 Łukasz / komentarzy: 18

NIemożemy także zapominać otym ze 17 września ZSRR dokonało napaści na walczącą polskę przyczyniając się do niewątpliwej i tak nieuniknionej klęski.
Należy jednak mieć też świadomość że bez ZSRR wojna trwała by jeszcze długie lata, a jej skutki mogły by być jeszcze bardziej opłakane. Nie jestem przekonany czy Rzeczpospolita po wojnie była by wstanie się odbudować samodzielnie korzystając jedynie z planu marshala. ZSRR odbudowało zniszczoną Polskę i jest to fakt i element naszej wspólnej historii.

Co do samego świętowania jego zasadność u wielu zostaje zachwiana faktem, że tak naprawdę wojnę wygrały jedynie Stany Zjednoczone.

niedziela, 10 maj 2009, 21:10 Gosc - liberał

Niestety historia się powtarza.Dziś Polsce ponownie grozi utrata niepodległości jeśli zostanie podpisany tzw.Traktat Lizboński.Właściwie sprawa jest już przesądzona-za tym aby Polska stała się jedną z prowincji Eurokołchozu są najważniejsze siły polityczne-PO,PSL,PiS.

niedziela, 10 maj 2009, 21:22 Łukasz / komentarzy: 18

Traktat lizboński jets konieczny wątpię by groziła nam utrata niepodległości. Przeciwnicy integracji z unią europejską straszyli już utratą niepodległości oraz gorszymi rzeczami, podczas gdy polska wchodziła do Wspólnoty. Dziś te osoby chcą dostać się do organów tego przedsięwzięcia, są hipokrytami czy po prostu kożystają z praw i udogodnien jakie nam daje wspólnota? Niema więc co brać poważnie kolejnych tego typu proroctw.

poniedziałek, 11 maj 2009, 09:05 Gosc - Screwdriver

Łukasz - Z tym 17 września to może nie tak do końca, trzeba zadać sobie pytanie dlaczego do tego doszło i kto za to odpowiada. Jeśli interesujesz się choć troszkę historią powinieneś wiedzieć że to stało się na życzenie polskiego rządu który odwrócił się dupą do Rosjan gdy ci chcieli podpisać traktat o wzajemnej pomocy i nieagresji na wypadek wojny. Dla Polaków ważniejsze było liczenie na pomoc aliantów którzy do dziś idą i dojść nie mogą

poniedziałek, 11 maj 2009, 13:57 Gosc - liberał

Żeby poważnie dyskutować o Traktacie Lizbońskim trzeba go najpierw przeczytać i zrozumieć.Skandalem jest ,że nie przeczytał go nawet premier Tusk i pewnie też prezydent Kaczyński.Podpisanie tego traktatu oznacza,że powstaje nowy podmiot prawa międzynarodowego-Unia Europejska,mająca osobowość prawną.Tak stanowi artykuł pierwszy traktatu,a dotychczasowe państwa stają się jego prowincjami.Proszę więc nie pisać głupot,że utrata niepodległości nam nie grozi.Widzę na tym blogu komentarze żywcem przeniesione z historii WKP(b),ale w końcu czego można oczekiwać od postkomunistów.

poniedziałek, 11 maj 2009, 17:24 Gosc - liberał

Jak można poważnie dyskutować z kimś kto twierdzi ,że wbicie Polsce przez Sowietów noża w plecy 17 września 1939 roku nastąpiło na życzenie Polskiego Rządu?Jak można wbrew faktom pisać takie bzdury?Jeśli nie jest to głupota to co to jest?Świadome propagowanie zbrodniczej ideologii komunistycznej,które tak samo jak faszyzm jest w Polsce zabronione?

poniedziałek, 11 maj 2009, 19:29 POAtaturk / komentarzy: 215

8 maja to Dzień Zwycięstwa nad Faszyzmem, gwoli ścisłości - w istocie jeden totalitaryzm zastąpiono drugim, jeszcze gorszym - ten bowiem mordował w imię demokracji i postępu. Czy podział Europy to decyzja wielkich mocarstw? przede wszystkim Stalina!!!!!! Churchill w Jałcie był już za słaby, aby robić coś wbrew Stalinowi i bez pomocy Amerykanów, a głupi Roosevelt wierzył Stalinowi; co więcej, koncentrował się na stworzeniu organizacji mającej na celu utrzymanie pokoju na świecie, co więcej, potrzebował sojusznika w wojnie z Japonią (co rzeczywiście wynegocjował, czas pokazał, że niepotrzebnie). Jakaś tam Polska mało go interesowała. Towarzyszu Chorąży, podstawą zgody i pojednania są przeprosiny? Dlaczego nie przeprosiliście za czasy komunizmu, a co ważniejsze, dlaczego nie staracie się zmienić?

poniedziałek, 11 maj 2009, 19:31 POAtaturk / komentarzy: 215

Uniknęliśmy losu republik bałtyckich głównie dzięki Powstańcom Warszawskim - Stalin obawiał się masowego powstania w Polsce w przypadku, gdyby Polska utraciła niepodległość - takie są fakty...

czwartek, 14 maj 2009, 07:07 Gosc - Screwdriver

Do POAtaturka i Liberała- dzieci, żeby nie PRL to byście dziś krowy pasali i zdejmowali czapkę przed plebanem całując go w rękę. Szkoda że prawicowe łajzy nie potrafią patrzeć na historię obiektywnie a tylko naginać ją wedle potrzeb. Jesteście żenujący.

czwartek, 14 maj 2009, 15:25 Gosc - liberał

Cóż , szkoda że lewicowe łajzy nie potrafią patrzeć na historię obiektywnie a tylko naginać ją wedle potrzeb. Gdyby nie PRL kolego miliony ludzi nie traciły by życia i zdrowia po wojnie.Trzeba Wam komunistom stale to przypominać,macie ręce skąpane we krwi milionów niewinnych ludzi.Jeśli w tym komunistycznym baraku było tak dobrze to dlaczego ludzie za wszelką cenę chcieli się z niego wydostać?Dlaczego uciekali z tego komunistycznego raju decydując się niejednokrotnie na taki desperacki krok jak np.porwanie samolotu?Dlaczego chcieli zamieniać willę na Mokotowie na śpiwór pod mostem w Nowym Jorku?Komunizm ,socjalizm to ustroje niewolnicze.Komunizm w Polsce nie upadł jednak dlatego,że był okrutny.Upadł bo po prostu zbankrutował.Nie powiem Ci ,że jesteś żenujący bo byłby to komplement-sieroto po PRL-u.Pasanie krów to taka sama praca jak każda inna,żadna praca nie hańbi.Hańbi pisanie takich głupot i obrona pospolitych,czerwonych bandytów.

czwartek, 14 maj 2009, 16:21 Gosc - Irlandczyk

Popatrz sobie w statystyki ,ile ludzi ucieklo z tego waszego raju jaki zgotowaliscie po 89 roku i ile osob zginelo w wyniku samobojstw z przyczyn ekonomicznych oraz ilu ludzi nie z wlasnej woli zamienilo mieszkanie,wille na spiwor pod mostem i to we wlasnym kraju, dlaczego jest tyle glodnych dzieci, dlaczego emeryci przymieraja glodem,dlaczego ludzie wybieraja kupic leki czy chleb dla dzieci dlaczego sie tak dzieje skoro to jest ten obiecany raj , ta druga Japonia??

czwartek, 14 maj 2009, 18:36 POAtaturk / komentarzy: 215

Screwdriver - mówisz, jak Rakowski - II RP ideałem nie była, to fakt, ale dzięki komunistom jesteśmy kilkanaście (minimum) lat do tyłu za Zachodem - gdybyśmy przyjęli Plan Marshalla, rzekomo będący ingerencją w wewnętrzne sprawy Polski, mielibyśmy poziom życia (przypuszczam) porównywalny z tym, jaki dziś mają Niemcy. Co do tego całowania w rękę - nie potrzeba było wcale komunizmu, aby zmienić mentalność ludzi i stosunek do świata. Irlandczyk - to właśnie dzięki socjalizmowi mamy do czynienia z różnego rodzaju patologiami - system wolnorynkowy nie jest tutaj winien - przypomnij sobie schyłek laty 80 - kryzys, bieda, brak perspektyw na życie - czy jesteś w stanie wyobrazić sobie, jakby było dzisiaj, gdyby nie zastosowano wolnorynkowych rozwiązań w gospodarce? Moim zdaniem przesadzasz z tą biedą - wiele osób (nie wszyscy) w dużej mierze sami ponoszą odpowiedzialność za sytuację materialną, w jakiej się znaleźli. Nie dziw się też, że ludzie dostają niską emeryturę, jeśli w ogóle nie pracowali lub pracowali przez krótki okres czasu. A z liberałem w pełni się zgadzam.

piątek, 15 maj 2009, 07:06 Gosc - liberał

Irlandczyk-odpowiem Ci krótko bo nie ma tu miejsca na dłuższą dyskusję.Chciałbym abyś zauważył,że po 1989 roku z Polski już się nie ucieka tylko wyjeżdża.Nikt już do wyjeżdżających nie strzela,nie konfiskuje pozostawionego przez nich kraju majątku,nie prześladuje pozostałej w kraju rodziny.Ale nawet dobrowolna masowa emigracja to nie jest nic dobrego.Wyjeżdżają przede wszystkim ludzie ,najbardziej wartościowi,przebojowi,młodzi,przedsiębiorczy,posiadający jakieś umiejętności.Wyjeżdżają dlatego,że nadal w Polsce nie ma prawdziwego wolnego rynku,nadal rządzi biurokracja i tacy jak Ty ,którzy za nich chcą decydować co jest dla nich dobre.Cdn.

piątek, 15 maj 2009, 07:39 Gosc - liberał

Po drugie-myślę,że tych którzy naprawdę z przyczyn \\\"ekonomicznych\\\" odebrali sobie życie można policzyć na palcach jednej ręki.Nie jest w Polsce dobrze,ale między bajki można włożyć twierdzenie,że ktoś umiera z głodu.Są niskie emerytury i renty dlatego,że istnieje ZUS,KRUS i ogromna w tych instytucjach korupcja.\\\"Załatwienie\\\" sobie przez zdrowego człowieka renty nie stanowi najmniejszego problemu.Dziś ten kto jest bezczelny może żyć w tym kraju z socjalu na koszt podatnika tak jak król.Sam znam ogromną ilość takich przypadków.Właściwie to już jest plaga.\\\"Samotne\\\" matki,rozbijający się nowymi samochodami \\\"bezrobotni\\\" itp.itd.Trzeba tylko mieć tupet i regularnie odwiedzać MOPS.Tych naprawdę biednych nikt nie widzi bo oni mają swój honor,który nie pozwoli pójść im do MOPS-u,a żaden socjalny urzędas też ich nie odwiedzi.Widziałem już wiele krajów ,ale tylko w Polsce widziałem ,jak zywnością z tzw \\\"darów\\\" karmi się świnie.Jeżeli chcesz zobaczyć potęgę wolnego rynku,wolności gospodarczej to przypomnij sobie jak momentalnie zmieniła się Polska po wprowadzeniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej przez liberalnego ministra Mieczysława Wilczka w komunistycznym rządzie Mieczysława Rakowskiego.Bo to Wilczek,a nie Balcerowicz był sprawcą ówczesnego cudu gospodarczego.A dziś śmieszny \\\"liberał\\\" z PO minister Szejnfeld proponuje nam ponad 100 ustaw gospodarczych wartych mniej niż papier na,którym zostaną wydrukowane.I jakby tego było mało ta wszechwładna biurokracja europejska zarzucająca nas milionami bzdurnych dyrektyw.I te tłumy działaczy PO,PSL,SLD i PiS ciągnących do Unii Europejskiej jak ćma do płomienia świeczki.Cdn...

piątek, 15 maj 2009, 07:44 Gosc - Irlandczyk

Liberał - masz bardzo wąskie horyzonty myślowe, ale cóż się dziwić jesteś z UPR. A co masz na myśli pisząc że to ja chcę decydować za ludzi wyjeżdżających ???? Przecież nie pisałem nic na ten temat tylko prosiłem o porównanie statystyk i to wszystko

piątek, 15 maj 2009, 07:55 Gosc - Irlandczyk

Nie sądzę byś był w stanie policzyć na palcach ponad 2500 osób, które odebrały sobie życie na przestrzeni 20 lat po przemianach z przyczyn ekonomicznych. W samym Koninie było ponad 15 .......i tak by brakło Tobie palców. do tego co piszesz dalej w/g UPR najlepsza była by wolna amerykanka lub prawo buszu ale tak się nie da ze względu na ludzi. Dla was obywatele nie potrafiący sobie radzić w nowej rzeczywistości , emeryci , osoby niepełnosprawne o niższej świadomości społecznej są po prostu marginesem ktory dla was się nie liczy.I obojętnie kto by nie rządził tym chorym krajem tu się nigdy nic nie zmieni na lepsze, ale poczekajcie jeszcze troszkę zobaczycie co będzie sie działo do 7 i po 7 czerwca ludzie mają już dosyć tego całego raju w ktorym nie można żyć godnie i stabilnie bojąc się o jutro

piątek, 15 maj 2009, 08:02 Gosc - Irlandczyk

A i jeszcze jedno skoro UPR jest takim przeciwnikiem UE dlaczego kandydujecie ??? Czegoś tu nie rozumiem. ( Ja sam nigdy nie byłem i nie jestem zwolennikiem
UE i raczej poglądów nie zmieniam)

piątek, 15 maj 2009, 08:07 observer / komentarzy: 39

Z UPR-u mam zawsze wylew szczególnie z tych "dwóch" panów Korwina i Mikkke ;-). Partyjka nie mogąca nawet osiągnąć progu wyborczego i te ich śmieszne teorie i ideologia....Ich trzeba było by leczyć to naprawdę ciężkie przypadki....

piątek, 15 maj 2009, 09:28 Gosc - liberał

Do Irlandczyka-Kisiel(mam nadzieję,że wiesz kto to?) pisał,że polemika z głupcami i głupstwami niepotrzebnie je nobilituje.Mimo to poświęcę jeszcze trochę mojego cennego czasu i odpowiem na Twoje bzdurne pytania i zarzuty.Nie wiem skąd wziąłeś te 2500 ofiar przemian jakie nastąpiły po 1989 roku?Wyssałeś z palca?Dlaczego imputujesz mi coś czego nie powiedziałem?Skąd w Twojej chorej socjalistycznej głowie powstał pomył,że UPR jest zwolennikiem prawa buszu i wolnej amerykanki?Przecież to dla Was socjalistów emeryci są marginesem(zauważanym tylko przed wyborami) ,to wy socjaliści popieracie np.eutanazję.To w Waszych chorych głowach powstało kiedyś hasło-Emerycie poprzyj partię czynem i umrzyj przed terminem.Pytasz dlaczego kandydujemy do Parlamentu Europejskiego skoro jesteśmy przeciwnikami Unii Europejskiej?Odpowiedz jest banalnie prosta-kandydujemy po to by pokazać jaką kosztowną, skorumpowaną i zbiurokratyzowaną instytucją jest Unia Europejska,by wyśmiewać i zwalczać bzdury jakie wymyśla się Strasburgu i Brukseli,by demaskować machlojki eurosocjalistów itp.itd.

piątek, 15 maj 2009, 18:56 POAtaturk / komentarzy: 215

Liberał, popieram, co piszesz, ale nie masz pojęcia o prawodawstwie - dzisiaj, aby zmienić jakąkolwiek ustawę, trzeba uchwalić "ustawę o zmianie ustawy" - stąd wzięło się 100 ustaw Pana szejnfelda - zalecałbym podszkolenie się z prawodawstwa

piątek, 15 maj 2009, 20:51 Łukasz / komentarzy: 18

liberał- Wypraszam sobie byś nazywał mnie łajzą, lub kogokolwiek innego tylko dlatego ze ma inne poglądy niż Ty.
Co do rozbuchanego socjalu to i owszem racja mamy za duży socjal na który nie stać naszego państwa, potrzeba go zreformować a nie rezygnować z niego. Ponadto ilość Rent nie ma nic zupełnie nic do wysokości emerytur.
liberał- jeśli nie UE to co? izolacja? Nie jesteśmy Norwegią bogatą w surowce , w ogóle bogaci nie jesteśmy by pozwolić sobie na taki luksus.
Komunizm nie był niczym dobrym ale osobiście twierdze, że na tamten okres był jednym z lepszych rozwiązań oczywiście można spekulować na temat coby było gdyby. Niektórzy z historyków twierdzą że Polska była celowo oddana pod wpływy ZSRR gdyż wiedziano doskonale, że Polacy nie dadzą się kontrolować i będą zalążkiem upadku całego bloku komunistycznego.

sobota, 16 maj 2009, 22:11 Gosc - liberał

ŁUKASZ pisze-\\\"Komunizm nie był niczym dobrym ale osobiście twierdze, że na tamten okres był jednym z lepszych rozwiązań\\\".Trzeba być wyjątkowo głupim,albo wyjątkowo podłym człowiekiem aby pisać coś takiego.Pisać tak o systemie ,który ma na sumieniu conajmniej kilkaset milionów ludzkich istnień.Rzeczywiście lewica może poszczycić się wyjątkowo ogromną liczbą wybitnych zbrodniarzy.Wymieńmy choćby tych największych,najbardziej znanych-Lenin,Stalin,Hitler,Dzierżyński,Pol Pot,Che Guewara itp.itd

poniedziałek, 18 maj 2009, 11:39 Łukasz / komentarzy: 18

liberał czasem lepiej się nie odzywać bo rozwiewa się wszelkie wątpliwości pomyśl o tym.

Hitler to dobre.... dodaj jeszcze Mao tse huseina, kima, etc..

Liberale mówimy o Komunizmie w Polsce który owszem też nie obył się bez zbrodni. Jeśli chcesz wyliczać ofiary zbrodni to mogę też ci wyliczyć ofiary demokracji. Niema systemu idealnego Churhil sam mówił ze demokracja jest złym systemem. Chodzi oto co na jaki czas było lepsze od innych rozwiązań. Nie twierdze że komunizm był dla Polski zbawieniem mimo że ją skutecznie odbudował z całkowitej ruiny, twierdzę że Polska nie miała wyboru, ale i tak niebyła to najgorsza droga.

poniedziałek, 18 maj 2009, 14:35 Gosc - liberał

No niestety,Hitler był wybitnym socjalistycznym przywódcą ( i wcale nie dlatego,że NSDAP miała w nazwie przymiotnik socjalistyczna),podobnie jak Mao o którym zapomniałem no i oczywiście Kim i Fidel.Jak sam więc widzisz na lewicy aż roi się od bandytów.I wszyscy oni chcą stworzyć nam raj na ziemi.A żeby jeszcze dolać oliwy do ognia powiem ,że Hitler doszedł do władzy w sposób jak najbardziej demokratyczny.I dopóki nie stało się jasne ,że koniec III Rzeszy to tylko kwestia czasu miał w narodzie niemieckim ogromne poparcie.

poniedziałek, 18 maj 2009, 20:41 Gosc - piechur M

Jak można pisać takie bzdury \\\" ZSRR odbudowało zniszczoną Polskę i jest to fakt i element naszej wspólnej historii\\\". Przecież Sowieci tuż po wojnie rabowali i wywozili z Polski co tylko się dało. Demontowano ocalałe fabryki, zakłady, maszyny, różnego rodzaju sprzęt, surowce i cokolwiek tylko mogło im się przydać. Wszystko szło do ZSRR . Ciekawa \\\"pomoc\\\" w odbudowie naszego kraju. Zgadzam się całkowicie z tym co pisze liberał i POAtaturk.

Skomentuj
Nick
Tresc
Twoja ocena
Kod:


GOLINA. Burmistrz nasłał komisję na mieszkańców
KAZIMIERZ BISKUPI. Wnuki śpiewały dla dziadków
STARE MIASTO. Co dalej ze szkołą w Krągoli?
SŁUPCA. Szpital zapłaci 700 000 zł?
RZGÓW. Wójt proponował przeniesienie szkoły





Czy popierasz protesty w sprawie ACTA?






Sprawdz jakie akcje i konkursy
aktualnie przeprowadza PK.
Wykaż się inicjatywą wygrywaj nagrody?

PK05/2012
Sport l Gospodarka l Wiadomości Regionalne l Blogi l Konkursy l O gazecie Aktualnie serwis przegląda 16 gości   
Zabrania się kopiowania tekstu oraz zdjęć w celu wykorzystywania w całości, części lub w formie zmodyfikowanej w serwisach www i stronach internetowych, bez uprzedniej pisemnej zgody gazety Przegląd Koniński zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r., nr 24, poz. 83 z póź. zm.).
"Wydawnictwo - Przegląd Koniński" sp.zo.o, 2012r. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zarejestrowane pod numerem KRS 0000039266 w Sądzie Rejestrowym w Poznaniu,
XXII Wydział Gospodarczy KRS. Kapitał Zakładowy: 62 500 zł. w pełni wpłacony.
Serwisy WWW