Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Remedia

Aktualności

„W wielkopolskich miastach nadal jest spory problem z uporządkowaniem przestrzeni publicznej”

2017-05-17 12:47:56
„W wielkopolskich miastach nadal jest spory problem z uporządkowaniem przestrzeni publicznej”

Wojewoda wielkopolski zwraca uwagę, że billboardy czy płachty reklamowe zakrywają część budynków, które tworzą tzw. klimat miasta. I apeluje, by nasze samorządy częściej zwracały uwagę na krajobraz swoich miast i wsi oraz podejmowały w tej sprawie kroki prawne.

Jak informuje urząd wojewódzki, we wrześniu 2015 roku weszła w życie ustawa zmieniająca wiele przepisów, w tym ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu. Na podstawie nowych przepisów samorządy gminne uzyskały kompetencje do wprowadzenia uchwały w sprawie lokalizacji reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń. Co zmienia ustawa krajobrazowa? Wprowadza do innych aktów prawnych szereg definicji, m.in.: reklamy, szyldu, krajobrazu, krajobrazów kulturowych i priorytetowych. – Samorządy mogą skorzystać z nowych instrumentów, których celem jest wpływ na jakość przestrzeni publicznych. Rady gmin będą określać zasady i warunki umieszczania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Z kolei na wyznaczonych obszarach będzie można wprowadzać np. zakazy lokalizacji tablic i urządzeń reklamowych i zarządzić wymóg dostosowania stanu istniejącego do założeń uchwały. Narodowy Instytut Dziedzictwa przygotował nawet specjalny popularyzatorski film pt. „Krajobraz mojego miasta” – informuje Tomasz Stube, kierownik oddziału mediów i komunikacji społecznej w gabinecie wojewody.


Według wojewody Zbigniewa Hoffmanna, w wielkopolskich miastach nadal jest spory problem z uporządkowaniem przestrzeni publicznej. – Miasta w naszym województwie się zmieniają. Ich centra przechodzą rewitalizacje, tworzy się więcej przestrzeni na cele społeczne. Jednak częstym problemem jest niedostosowanie reklam i szyldów do przestrzeni miejskiej, jej historycznej wartości, architektury i otoczenia. Zdarza się, że billboard czy płachta reklamowa zakrywają część budynków, które tworzą tzw. klimat miasta – mówi wojewoda. I zwraca uwagę na działania podjęte przez Narodowy Instytut Dziedzictwa, którego celem jest promocja zmian polityki dotyczącej przestrzeni publicznej przez samorządy. – Zwracam się z apelem do samorządów, by zapoznały się z ustawą krajobrazową, podjęły prace nad uchwałami reklamowymi czy rozważyły stworzenie tzw. parków krajobrazowych – dodaje Hoffmann.

Marcin Szafrański

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




wolontariusz
Nigdzie na świecie nie ma tego. Ale my jesteśmy inni.
Bolek
Jak wyjeżdża się z Konina wisi z kolei z poprzednich wyborów Palasz. Jeszcze miesiąc temu wisiał.
Że Slesina
Reklamy to bagno A czy szanowna redakcja pk wie że w slesinie wisi jeszcze kandydat na burmistrza Kocaj. to przecież ustawa wskazuje że po wyborach trzeba je zaklęć zdjąć. Sam Kocaj zadowolony. cały czas się cieszy ze jeszcze w świadomości mieszkańców jest przygotowuje się do wyborów już teraz .

Sonda

Czy szczepisz się przeciwko grypie?
Tak
Nie
Zawsze robię to na początku sezonu
Nie, bo źle się wtedy czuję
Robię to od lat
Boję się szczepień
)

Jesteśmy na: